Edukate ettevõtete kodulehe tegemine on meile usaldatud.

Vanemuine logo
CV Online logo
Olerex uus logo
Rally Estonia logo
Eesti Kontsert logo
Mööbliait logo

SAA KODULEHT, MIS ON:

+50%

Turunduslikult läbimõeldud

Koostöös Artmedia.ee-ga kodulehe tegemine ei sünni ainult ilusast disainist, korralikult kirjutatud koodist ega ainuüksi heast ideest. Kuigi need aspektid kirjeldavad ühte edukat kodulehte ja on tähtsad, on siiski palju rohkem selle taga, kas koduleht hakkab ka raha teenima või mitte.Artmedia kodulehe tegemine kasutab veenmispõhiseid elemente, et luua parem koduleht.

1

Mobiilisõbralik

Google on ametlikult öelnud, et nende otsitulemustes on eelistatud lehed, mis on mobiilisõbralikud. Teeme kodulehti, mis on mobiilsetele seadmetele optimeeritud. Meie tehtud kodulehed on mobiilisõbralikud.

2
nr.1googles

Otsimootoritele optimeeritud

Sinu Art Media nõuannete järgi loodud leht on alati Google’is kergelt leitav. Kui sinu lehte ei leia otsingumootorist, oled kaotanud suurema osa potentsiaalsetest klientidest.

3
2xrohkem

Ülesehituselt konversioonile suunatud

Lõpuks tuleb garanteerida, et klient teeks sinu lehel selle viimase vajaliku – helistaks, broneeriks või ostaks. Need tegevused on lahendatavad turunduslikult läbimõeldud ja käitumist suunavate kodulehe elementidega.

4
ehk saa mõistliku hinnaga koduleht, mis kallites firmades maksab 2-3x rohkem
Vaata hindu

Meie hinnad on nii mõistlikud, et meid kasutavad allhanke korras isegi IT-firmad.

Hea koduleht peaks vastama korraga paljudele olulistele tingimustele:

Mobiilivaade
Kõik meie loodud lehed on mobiilis mugavlt kasutatavad.
Otsimotoritele optimeerimine
Sinu Art Media nõuannete järgi loodud leht on alati Google'is kergelt leitav.
Garantii
Kõikide meie töödega käib kaasas garantii.
Sobiv disain
Teeme disaini seni kuni jääd rahule, hinda juurde küsimata.
Kasutajasõbralik
Mõtleme põhjalikult läbi kasutajateekonna.
Taskukohane
Väiksemad ja mahukamad lehed loome vastavalt sinu eelarvele ja vajadustele.

mis on KODULEHE TEGEMIse õiglane hind?

KUIDAS LEIDA, MIS ON ÕIGLANE HIND, KUI HINNAPAKKUMISI VÕTTES MÕNI ÜTLEB 800, MÕNI 1600, KUID LEIDUB KA 7000 EUROT MAKSVAID KODULEHTI?

Siin on eelkõige küsimus lähenemises. Hetkel on turul 3 põhilist lähenemist:

  1. Valmisdisainil ehk templatel baseeruv soodne lahendus.

    Siin kasutatakse valmisdisaini. Töö sisu seisneb haldusliidese liitmises disainiga ja sisumaterjalide sisestamisel. Säästuefekt saavutatakse just selles, et disaini tegemise peale ei kulu nii palju aega. Soodsa kodulehe tegemise juures ei kulutata väga palju administratiivset aega turunduslike elementide väljatöötamise peale, vaid oluline on eelkõige ilus korralik leht efektiivse ajakuluga valmis saada. Sellist kodulehte tehakse 3-4 päeva + administratiivne ajakulu.

    Kes saab sellisest lahendusest kõige rohkem kasu?
    Sellisest lahendusest ja soodsast hinnast saab kõige rohkem kasu alustav ettevõte, kellel finantse vähe. Tema saab korraliku kodulehe, kus vajalik info olemas ja tema eesmärk on just kulude kokkuhoid.

    Sellise kodulehe hind on umbes: 600-900€

  2. Turunduslikult läbimõeldud lahendus – ehk unikaalse disainiga koduleht

    Turunduslikult läbimõeldud lahenudse juures luuakse kliendile personaalne disain nullist. Sellise lahenduse juures mõeldakse läbi peamised turunduslikud elemendid (väärtuspakkumine, tegevusele kutsungid jne), et need oleks olemas ja ilusti toimiksid. Sellise lähenemise juures on oluline, et koduleht mitte ainult ei oleks informatiivne, vaid tooks ka kasu. Suunaks klienti hinnapäringut esitama või toodet ostma. Siin on tähelepanu pööratud, et peamised turunduslikud elemendid oleksid olemas ja läbimõeldud.

    Kes saab sellisest lahenudsest kõige rohkem kasu? 
    Sellisest lahendusest saab kõige rohkem kasu väike või keskmise suurusega ettevõte, kellel on juba käive ja klientuur olemas. Tema eesmärk on kodulehega saavutada rohkem hinnapäringuid või oste läbi kodulehe või et kliendid loeksid mingit teksti või infot. Lähenemise eesmärk on kasvatada kodulehe konversiooni ja tulemuslikkust nii, et peamised turunduslikud elemendid toimiks ja tooksid tulemuse.

    Sellise lähenemisega kodulehe hind on umbes 1400-2000€

  3. Maksimaalse kasuga kodulehe loomine

    Tegemist on turunduslikult läbimõeldud kodulehe lahenduse edasiarendusega. Siin on kogu lehe loomise juures kõige olulisemaks kodulehe konversioon, kasutajamugavus ja sellise lahenduse puhul on oluliseks kohaks ka külastaja käitumise mõjutamine ja suunamine. Maksimaalse kasuga kodulehe loomise juures pööratakse tähelepanu ka sõnastusele, pealkirjadele. Näiteks millises sõnastuses pealkiri kutsub allolevat sisuteksti lugema. Millises sõnastuses väärtuspakkumine saab rohkem klikke. Sellise lahenduse loomisel alustatakse koosolekutega ja enne kodulehe tegemist joonistatakse välja kodulehe ja tema külastaja käitumise arhitektuurne projekt ehk wireframe. Määratakse, millised on mõjutegurid, mis muudavad inimese käitumist ühte või teist moodi kodulehel. Sellise kodulehe tegemine võtab aega alates pool aastat.

    Kes saab sellisest lahendusest kõige rohkem kasu?
    Sellisest lähenemisest saab kõige rohkem kasu ettevõte, kelle koduleht on oluline tema igapäevategevuses. Tema koduleht annab talle märksimisväärse osa käibest ja kui mingi toote või teenuse ostetavus tõuseb tänu tehtud lahendusele näiteks 15-30%, siis käibenumbrid on piisavad, et juba ainukse selline tõus tasub kiirelt tehtud investeeringu ära. Kõige rohkem saavad kasu sellisest lähenemisest suuremad ettevõtted. 

    Sellise lähenemisega kodulehe hind on umbes 5000-8000€

Kui võtate pakkumisi erinevatelt firmadelt, siis kliendina on väga raske aru saada, miks hinnad nii palju erinevad ja milline on õiglane hind. Üldiselt tunnihind on IT-firmadel umbes samas suurusjärgus. Kõige suurem hinnavahe tuleb just lähenemisest ja kuidas ja millise lahendusega koduleht teile tehakse. Erinevad firmad tihtipeale pakuvad erinevaid lähenemisi.

KODULEHE TEGEMINE 

Edukas koduleht ei sünni ainult ilusast disainist, korralikult kirjutatud koodist ega ainuüksi heast ideest. Kuigi need aspektid kirjeldavad ühte edukat kodulehte ja on tähtsad, on siiski palju rohkem selle taga, kas koduleht hakkab ka raha teenima või mitte.

Selle juhise idee on kirjeldada ühe kodulehe tegemise protsess ideest reaalse saidini. Kui sul on mõte teha kodulehte, aga ei oska kusagilt alustada, siis järgnev juhend on ehk abiks.

SISUKORD

KUIDAS ALUSTADA KODULEHE TEGEMIST? PLANEERIMINE

Enne, kui käed külge panna ja midagi tegema hakata, tuleks välja mõelda, mis on sinu kodulehe ülesanne. See punkt on kõige tähtsam. Kui kodulehekülg on läbi mõtlemata ja raskesti arusaadav, ei pruugi sa saada lehel olevat klienti tegema seda nupuvajutust, mille jaoks koduleht esmajärjekorras tehtud sai. See on koht, kus tuleb küsida küsimusi nagu Mis? Miks? Milleks? Kellele?

MIS ON KODULEHE ÜLESANNE?

Miks on mul kodulehte vaja? Kas tegemist on e-poega, infosaidiga, visiitkaartiga, enese reklaamiga…? Uuri ja analüüsi sarnase ülesandega kodulehti (ära vaata disaini, vaid seda, kui hästi ta oma ülesannet täidab). Mis on seal hästi/halvasti? Mida saaks teha paremini? Hästi tehtud kodune töö aitab hilisemaid muudatusi ära hoida, mis omakorda säästab nii aega kui ka raha. Küsi enda käest, mida sa tahad ja loodad kodulehe kasutajale pakkuda?

KELLELE ON KODULEHT SUUNATUD EHK SIHTGRUPP?

Kas külastajad on noored või vanad? Mis informatsiooni nad sinu kodulehelt otsivad? Kuhu on turg suunatud (riik, rahvus…)? Kindasti tuleks ka arvestada sihtturu kommete ja traditsioonidega, nende huvide ja väärtushinnangutega. Tunne oma kliente.

ÜLESEHITUS

Kui ideed on välja mõeldud, tuleks need ka paberile kirja panna. Tuleks ära määratleda, mis sektsioonid on sinu lehel tähtsamad ja mis vähemtähtsamad. Vastavalt lehe rubriikide osakaalule luuakse ka disainikavand.

VISAND

Nagu majal on plaan, nii on ka koduehe jaoks vaja alusplaani (wireframe) enne, kui kodulehe tegemine hoo sisse võib võtta. Siin määratakse ära lehe asetus, näiteks mitu tulpa on saidil, mis nendes tulpades asub, kus asub menüü. Otsustatakse ära, mis info on tähtsam ning mida üldse ei peaks olema (kui sul on uudistemoodul ning sinna lisatakse kaks uudist aastas, pole mõtet seda esilehel kuvada).

DISAIN JA KÜLJENDUS

Kui eelnev töö on korralikult tehtud, on koduehele korralik vundament loodud ning edasine tegemine peaks minema kui lepase reega. Disaini tehakse visandi põhjal.

PAAR NÄPUNÄIDET KODULEHE DISAINI TEGEMISEL:

Grupeeri. Inimene arvab, et üksteise ligidal olevad asjad kuuluvad kokku, seega soovitav oleks omavahel seonduvad elemendid hoida omavahel lähemal ning ning mitteseonduvast kaugemal.
Kodulehel ei maksa ruum midagi. Kui asjad on omavahel kokku pressitud, on kodulehest raske aru saada.
Less is more. Liiga palju värve võivad lehe teha kirjuks. Sama jutt kehtib aga ka kõige muu kohta.
Navigatsioon peab olema selge ja arusaadav. Ükskõik kus klient sinu saidil viibib, peab ta aru saama, kus ta asetseb.
Kui üritad midagi originaalset disainida, siis ole kindel, et see element ka pärast ära tuntakse.
Kui näiteks autovaruosade e-poel „lisa ostukorvi“ nupp näeb välja nagu mutrivõti, võib tekkida kliendil raskusi arusaamisega, kuidas toodet lisada ostukorvi.
Välimuse kujundamisel ei tohiks olla niivõrd tähtis lehe ilus välimus, kuivõrd funktsionaalsus, arusaadavus ja kasutajasõbralikkus.

PROGRAMMEERIMINE

Et koduleht teha dünaamiliseks, tuleb staatilise lehe külge ehitada süsteem, mille ülesanne oleks hallata sisusid ning hoolitseda muu funktsionaalsuse eest. See on osa, mis tihtipeale jääb lehe külastaja jaoks täiesti märkamatuks. Et hoida kokku kliendi raha ja aega, kasutatakse juba valmis haldusliidest ehk CMS-i. Mõned kuulsamad vabavaralised sisuhaldused on WordPress, Joomla ja Drupal. Samuti pakutakse ka firma enda arendatud sisuhaldussüsteeme. Igal sisuhaldusel on omad eelised ja miinused. See, milline haldusliides kliendile kõige paremini sobib, selgitatakse välja töö alguses. Kunagi ei ole nii, et üks haldusliides on kõige parem ja sobib igasse olukorda. Õige haldusliidese valimine õigeks kasutusotstarbeks on väga oluline samm.

KODULEHE SISUTEKSTIDE KIRJUTAMINE (COPYWRITING)

Nüüd on kodulehe valmistamine sealmaal, et hakata lisama sisusid.  Kodulehe sisutekstide kirjutamine on üks koht, mille tähtsus kahe silma vahele jäetakse. See määrab, kas klient ostab sinu teenust või toodet (võtab sinuga ühendust) või mitte. Kuna kodulehti on väga palju, siis aega inimese tähelepanu võitmiseks on sul vaid paari sekundi jagu. Siit jõuame järgmise peatüki juurde – pealkirjad.

PEALKIRJAD

Inimesed loevad kodulehe tekste pealkirju sirvides, seega püüa pealkirjad hoida võimalikult selged ja kokkuvõtlikud. Alampealkirjad peaksid kirjeldama alljärgneva lõigu sisu, esilehe pealkirjad peaksid aga olema sisumaterjalidele suunava eesmärgiga. Kui inimesele jääb pealkiri silma, loeb ta seda edasi.

Teine lähenemine on teha pealkiri aktraktiivseks või isegi provotseerivaks ja seekaudu tõmmata kliendi tähelepanu. Soovitav on kindlasti sisu atraktiivse pealkirjaga kooskõlas hoida, muidu võib kasutaja pakkumise sisus pettuda.

ÜLDISED VEEBILEHE TEKSTID

Kui kirjutate pikalt sellest, mis on teie missioon ning mida soovite saavutada, siis klienti see tegelikult ei huvita. Klienti ei huvita, mida teie tahate. Teda huvitab ainult üks: mida saad pakkuda sina, et kliendi elu teha lihtsamaks, mugavamaks ja paremaks? Kirjuta müügipakkumised, lähtudes järgnevatest punktidest:

milliseid eeliseid pakud, kuidas see kliendi elu lihtsamaks muudab
mille poolest erined teistest sama toote/teenuse pakkujaist
Üldiste veebilehe tekstide koostamise kohta saad vaadata videoõpetust meie internetiturunduse nõuannete lehelt.

KODULEHE TOOTETEKSTID

Tootetekstide juures on eelkõige tähtis emotsioon. Kui müüte tooli, kus on kirjas ainult selle mõõdud, ei tekita see inimeses huvi toote vastu. Kui te müüte tooli, kus on kirjutatud, et ei väsita selga pikaajalisel istumisel, võimalik reguleerida asendeid, seadistada käetoe kõrgusi jne, siis inimene eelistab kindlasti emotsiooniga teksti.

Põhjaliku tootetekstide kirjutamise juhendi leiad meie kodulehe turundamise lehelt.

CALL TO ACTION EHK TEGEVUSELE KUTSUNG

Soovitatav on iga müügipakkumine või müügile suunav tekst lõpetada ettepanekuga (call to actioniga). See võib olla nupp, mis viib hinnapäringule või ostukorvi või on viide kontaktandmetele, kust saab teiega ühendust võtta.

KODULEHE TESTIMINE JA AVAMINE

Kodulehe valmistamine tehakse testkeskkonnas. Kontrollitakse ühilduvust erinevate brauserite vahel ning testitakse läbi kõik funktsioonid, mis saidile külge programmeeritud on.

Alles siis, kui kõik eelnev on tehtud ja ka üle kontrollitud, pannakse sait internetti üles.

KODULEHE MOBIILNE JA TAHVELARVUTI VERSIOON

Väga oluline on tänapaeval luua kodulehest ka mobiilne versioon. Isegi Google on ametlikult öelnud, et need lehed, millel on mobiilne versioon, pääsevad otsitulemustes ette ja Google eelistab neid teistele.

EDASINE ARENDUS

Et oma koduleht hoida heas vormis, tuleks uurida ja analüüsida, mida kliendid sinu saidil teevad, mis on veel puudu või üle, ning vastavalt sellele tulevikus teha plaan edasise arenduse jaoks. Väga hea ja täiesti tasuta programm on Google Analytics, mille abil on võimalik sinu kliente tundma õppida ja aru saada sellest, mida nad sinu saidil teevad.

MIKS MÕNED KODULEHED TOIMIVAD PAREMINI KUI TEISED?

Saada mulle e-mail või helista ja räägin sulle, mis kodulehtede juures toimib, mida tehakse valesti, mis on suurimad möödapanekud ja miks mõni kehvem koduleht toimib võrreldes konkurendi parema lehega paremini.

Räägin sulle hindadest, mille alusel need kujunevad, miks osad lahendused on odavad 200-eurosed kodulehed ja miks sarnast kodulehte tehakse 2000 euroga. Sul ei ole mõtet kodulehe eest üle maksta, samas võib odava lehega juhtuda, et pärast pead uue tellima.

VAATA TEHTUD KODULEHTI

Oleme teostanud mitusada edukat veebilehte. Mõningaid näiteid ja visuaale saate vaadata meie tehtud kodulehtede rubriigist.