Kõige suurem viga, mida tehakse kodulehe tegemisel

Oma 15+ tegevusaasta järel on silma jäänud üks viga, mida peaaegu kõik kodulehe tellijad teevad. See on viga, millele peaaegu kunagi ei pöörata nii palju tähelepanu kui vaja. See tegemata jätmine otsustab sinu kodulehe edu või läbikukkumise.

Selleks veaks on kodulehe sisumaterjalid.

Enamus kordi pööratakse tähelepanu, et näidis oleks ilus, et nupp oleks roheline, mitte punane, sest see värv olenemata kontekstist omab mingi tundmatu uurimuse kohaselt tohutut eelist. Vaadatakse, kas funktsionaalsus on piisavalt unikaalne, kas leht eristub massist, kas ta otsimootorist välja tuleb jne.

Ja nupp on roheline ja oled otsimootoris esimene ja su leht on navigatsioonilt unikaalne ja külastaja jõuab su lehele, mille tervituslause on “Tere tulemast meie kodulehele” ja esimene sisulause on “Meie missioon on luua parimaid lahendusi ja pakkuda head hinda”. Kallis sõber, su raha, mille maksid kodulehe tegemise eest ja mille eest said tõenäoliselt väga hea lahenduse, on raisatud. Sul oli kliendi tähelepanu haaramiseks paar lauset ja sa kirjutasid kõige igavama teksti (tekstide vaadatavuse statistika järgi), mida kodulehele üldse saab panna. 
Su ainus lootus on, et klient klikkis mõnel menüünupul ja läks edasi sisu otsima. Halval juhul ta klikkis tagasi nuppu ja enam su kodulehele tagasi ei tule. 

Miks need laused on halvad? Sest mitte kedagi ei huvita sinu missioon. Klienti huvitab, mida sa talle pakud, mis väärtust sa talle pakud. Peaaegu iga turundusvideo, raamat või algaja turundaja ütleb, et klient tahab, et tema on tähtis, mitte sina ja sinu missioon. Seega miks sa räägid sellest, mis sinu külastajale huvi ei paku? Edasi väljendid „parimad lahendused“ ja „head hinnad“? Need väljendid ei tööta enam ammu. Kõik pakuvad parimaid lahendusi ja head hinda. Ma ei tea ühtegi ettevõtet, kes pakuks keskmist lahendust ja halba hinda.

Kui raiskad oma kodulehe esimesed laused info peale, mis kliendis huvi ei tekita, on see on sama kui minna kõige paremasse restorani, kus on kõige parem toit, kõige ilusam vaade ja uksel tervitab ettekandja lausega “Tere tulemast meie restorani, meil kohad kinni, tulge hiljem uuesti.“ Mis kasu on sellest kõigest, kui ajad kliendi uksest välja? Nii kaua, kui su sisutekstid ei paku külastajale väärtust ja ei köida esimese 3 sekundiga, oled kaotanud külastaja huvi. 

Milline on hea sisutekst?

Hea sisutekst on lihtne, arusaadavas keeles seletatud ning räägib konkreetselt ja lühidalt pakkumise sisust ja, mis kõige tähtsam, pakub kliendile väärtust.
Väärtus võib olla mis iganes. Sa vastad kliendile kiirelt, sa toimetad toote tasuta kohale, annad garantii, kiire tarneaeg…

Mis ei ole väärtus? Parim toode, kvaliteetne teenus jne ei ole väärtus, sest inimesed ei usu seda.

Inimesed on eelmise sajandi müügilausetest väsinud ja nad eeldavad, et iga turundaja ajab neile jama. Nad usuvad seda seni, kuni keegi või miski ei ole tõestanud vastupidist, et sul tegelikult on ka kvaliteetseim teenus.

Kuidas koostada head pealkirja?

Jälgi üht väga lihtsat reeglit. Lugesin seda kunagi ühest blogist ja see on väga lihtne reegel. Kujuta ette, et su koduleht koosneb ainult ühest lausest ja ühest nupust. Su eesmärk on, et inimene klikiks sellel nupul. Mis on see lause, mida sa sinna kirjutad, ja mis on tekst, mida paned nupule?
Kas selleks on tõesti “Meie missioon on väärtustada inimest ja pakkuda head teenust”? Ja all link “Loe edasi”? Kas selle lause põhjal üldse tead, mis laadi teenust või toodet sulle pakutakse?
Kas paremini ei töötaks link “Kuidas luua ventilatsioon, et soojakulu oleks 2x väiksem”?  Kumba pealkirja sa klikiksid? Kumb pealkiri sind rohkem huvitab?

Käesolevas postituses ei lahata väga põhjalikult, milliseid sisusid kirjutada ja kuidas. See on eraldi teema. Tahtsin ainult juhtida tähelepanu sellele, mis on põhiline viga, mida tehakse. Kui sa pöörad rohkem tähelepanu oma sisutekstidele, teenid sa oma otsimootorist hästi väljatuleva kodulehega oluliselt rohkem. Lõppkokkuvõttes klient ei osta sul sellepärast, et sul on päises pilt ja jaluses punane nupp, vaid ostab sellepärast, mida sa talle räägid ja kuidas. 


Sul on küsimus või kommentaar teema kohta?

Saan sulle vastata ja abiks olla kui saadad oma küsimuse või kommentaari mulle. Vastan sulle esimesel võimalusel