1 lihtne viis kuidas Googles oma positsiooni parandada

Oled optimeerinud või lasknud optimeerida oma lehe soovitud märksõnadele, oled näinud vaeva ja maksnud palju raha ja kulutanud aega kodulehe optimeerimise peale, kuid soovitud tulemust siiski ei ole saavutanud? Oled jätkuvalt otsitulemustes googles esilehe lõpus, teisel või kolmandal lehel. Rohkem raha ei näe mõtet kulutada enam, täpselt ei tea, kes oskaks aidata ja ise ka rohkem ei tea mida optimeerida?

Kui see tundub tuttav olukord, siis sa ei ole selles olukorras üksi. See on läbivaid probleem paljudel veebilehe omanikel. Mida teha sellisel juhul?

Otsimootorile optimeerimine on muutunud viimase 5 aastaga.

Kui varem piisas märksõna optimeerimisest, siis nüüd teevad seda kodulehe haldusliidesed juba automaatselt. Kui koostad rubriigi ja määrata rubriigi nimeks “kleidid”, siis kodulehe haldusliidesed tänapäeval optimeerivad teile rubriigi juba automaatselt ära, ilma et te peaks oskama optimeerimise algtõdesid. Ehk kirjutavad selle märksõna juba sinu sisulehe aadressiks, pealkirjaks ja tiitliks automaatselt. Probleem on selles, et kui turul on 40 kleidimüüjat ja kõigil on optimeeritud lehed, siis mille järgi otsimootor tegelikult ühte eelistab teisele?

1 lihtne viist kuidas tõsta oma positsiooni googles

on kirjutada sisutekst, mida loevad inimesed ja mis meeldib googlele statistiliste näitajate poolest (statistilistest näitajatest räägime hiljem). Sa ei pea teadma midagi kodulehe tehnilisest poolest või optimeerimisest. Piisab ainult kui sa kirjutad teksti, mida inimesed tahavad lugeda ja selle rubriigi pealkirjaks paned märksõna, millega soovid otsimootorist välja tulla ja sama väljendit kasutad paar korda sisus. Aga kõige tähtsam on, et pealkiri oleks lööv, huvitav ja sisaldaks märksõna.

Toome näite: 
Kui tahad jõuda ette ette sõnaga “maasikad”, siis milline on tekst, mida inimesed klikivad ja lugeda tahavad?
Googlest tuleb maasikate järgi välja ühe ja teise talu maasikad, vikipeedia artikkel ja mõned artiklid erinevates kohtades. 
Kui sa suudad välja mõelda artikli või teema ja pealkirjastada selle nii, et see on huvitav ja inimesed reaalselt seda lugeda tahavad, siis tõused googlest vaikselt järjest paremale positsioonile. See võtab aega. See ei toimu üleöö või nädalaga. See võib võtta kuid. Aga see töötab. Ainuke asi, mida jälgima pead on, et su tekst ja info ja pealkiri on parem kui konkurendil.

Oma pikajaalise kogemuse põhjal võime öelda, et Google jälgib numbrilisi näitajaid, mis näitavad kuidas inimene käitub sinu kodulehel. Need määravad isegi rohkem kui tehniline optimeerimine. Google vaatab kui palju inimesi sinu lehele tuleb(külaliste arv), kui palju nendest inimestest peale esilehe vaatamist tagasi nuppu klikib(bounce rate) ja kui palju lehel edasi surfab. Kui palju külastaja sinu lehel aega veedab. On selleks 30 sekundit, 2 minutit või 4 minutit. Ja mis märksõnaga otsides ta sinu lehele tuli? 

mILLISEID NÄITAJAID JÄLGIDA, ET PARANDADA KODULEHE POSITSIOONI?

23432j2Millised on head näitajad ja millised peaksid numbrilised tulemused olema, et saada esimeseks või esilehele (ehk kui palju inimene peab aega minu lehel veetma ja kui palju külastajaid olema ja kui palju inimesi esilehelt edasi klikkima)?

See on hea küsimus, millele ei ole lihtsat vastust. Et paremini aru saada, siis tegemist ei ole absoluutarvudega. Kui inimene su lehel on 1 minut ja sinu konkurendi lehel on 5 minutit, siis on 1 minut halb tulemus. Kui inimene on sinu lehel 1 minut ja sinu konkurendi lehel on ta 20 sekundit, siis on see väga hea tulemus. Ehk kõik numbrid, mis on sul Google analüütikas toodud on suhtearvud konkurendiga. Keeruliseks teeb aga see, et sa ei tea millised on konkurendi tulemused, millega konkureerida. 

Kuidas siis konkureerida vastasega, kelle tulemusi sa ei tea? See on nagu joosta võidu nähtamatu vastasega ja alles autasustamisel saad teada, kas oled esimene, viimane või kahekümne viies. Kahjuks nii see ongi, aga sa näed tulemust paari päeva või nädala möödudes google otsitulemustes. 

Läheme edasi näitajate juurde, mida jälgida oma Google Analytics kontol

Alustame Bounce Ratest,
ehk kui palju nendest inimestest peale esilehe vaatamist tagasi nuppu klikib ja kui palju lehel edasi surfab. Kuidas seda mõjutada paremaks?
Üheks heaks mooduseks on kui sinu lehele tulles on pealkiri, mis külastajale huvi pakub ja on piisavalt asjakohane või huvitav, et ta sellel edasi klikiks. Kindlasti peab olema pealkirja all juures link, et inimene edasi klikkida saaks. Läbi selle suunatakse külastaja järgmisele lehele juba teda huvitavat sisuteksti lugema. Läbi hästi ülesehitatud pealkirja on võimalik kodulehe bounce rate vähendada. 
bounce-rate

Kui palju aega külastaja kodulehel veedab?
Kujutame ette, et oled katuse paigaldaja ja oled otsimootoris viiendal kohal. Kui külastaja tuleb su lehele, siis ta tõenäoliselt enam ei taha lugeda, mis on katuse paigaldus või kuidas see käib. Ta on seda teksti juba eelmisel neljal lehel lugenud. Nüüd ta tahab teada milline on hea katus, milline materjal sobib ja miks ta peaks sind eelistama teistele. Sellise sisu luues on külastajal huvitav lugeda teksti, ta on su lehel kauem ja loeb pikemalt. Ehk läbi teistsuguse sisuteksti suudad pakkuda lisaväärtust külastajale ja tänu sellele on tal  huvitavam su lehel olla ja ta loeb rohkem teksti. Tänu sellele saad külastaja kauem viibima oma lehel ja antud näitaja paremaks. 

Külastajate arv.
Seda tegelikult alahindavad paljud optimeerijad ja öeldakse, et see ei mängi rolli SEO(otsimootorile optimeerimise) seisukohalt. Meil on olnu mitmeid väikeseid kliente, kellel on oluliselt paremini optimeeritud leht võrreldes mõne suure tegijaga, kellel on peaaegu optimeerimata leht ja nende leht on ikka otsimootoris ees pool. Kui inimesed külastavad su lehte ja klikivad otsitulemustes su lingil, siis google hindab seda ja leiab, et kuna sellel lehele on nii palju külastajaid, siis see peab olema parem kui mõni teine. 

Kodulehe vanad optimeerimise tõed
Muidugi ära unusta ära vanasid optimeerimise tõdesid. Vaata, et su kodulehe tiitel, sisulehe pealkirjad ja aadressid oleks kõik optimeeritud.

Googlel on võetud patent, mis jälgib ja muudab otsitulemusi vastavalt kasutaja tagasisidele. Sama oleme oma paljude aastate jooksul tähendanud, et kui Google analytics baasandmed on head, siis on oluliselt lihtsam tõusta otsimootoris kõrgemale. 

Optimeerimise juhend:

  • Optimeeri kodulehe sisu 3 lihtsa põhitõe järgi (et lehe tiitel, pealkiri ja aadress ehk url sisaldaks alati märksõna või fraasi).
  • Loo atraktiivsed pealkirjad, mis kaasab külastajat
  • Loo köitev sisu, et külastaja seda loeks
  • Läbi selle saavuta külastatavuse kasv, väiksem esilehelt äraminemise protsent ja et külastajad su lehel kauem aega veedaks.  

Millised vana aja optimeerimisE nipid töötavad veel tänapäeval?

Sissetulevad lingid
Sissetulevateks linkideks nimetatakse linke, kus teised kodulehed lingivad sinu lehele. Ehk kui mõni teine koduleht või foorum või kataloog kirjutab sinust ja lingib sinu lehele, siis see on üks siiani Google jaoks väga olulist rolli mängiv asi. Tegelikult algne Google otsimootori ülesehituse idee baseeruski sellel, et need lehed, millele lingitakse on paremad ja need lehed tuleksid paremini välja.

Domeeninimi
Domeeninimi on siiani üks väga oluline faktor otsimootorites väljatulemisel. Kui sinu domeeninimi sisaldab märksõna, siis hoiad meeletul määral energiat kokku muude optimeerimiste pealt. Sellepärast näed ka väga palju otsitulemustes olevaid tulemusi, kus teenusepakkuja firma nimi ei ole tema domeeninimi. Mitte ei ole OÜ nimi pandud kodulehe nimeks, vaid on näiteks www.metsaost.ee või kodulehetegemine.net või midagi muud sarnast. 

Optimeerimise alustõed
muidugi ära unusta vanasid optimeerimise alustõdesid. Kontrolli üle, et su kodulehe tiitlisse, heading pealkirjadesse oleks märksõna sisse kirjutatud ja et su alamlehtede aadressid ehk urlid oleks samuti optimeeritud. 


Sul on küsimus või kommentaar teema kohta?

Saan sulle vastata ja abiks olla kui saadad oma küsimuse või kommentaari mulle. Vastan sulle esimesel võimalusel